Omskriven text av Timbuktu låt Dansa

Det här är ingen hjälte-saga, det är inte legendariskt
Inte kriminellt men inte heller något lagligt
Ingen komedi men inte helt och hållet tragiskt
Ingen promenad i parken eller ett safari.
Jag är bara som en bruten krokus för det där med
kärlek verkar mest vara hokus pokus.
Jag ångrar ingenting som har varit. Jag vänder min kind
och vinden piskar som ryska vintern. Så kändes det när
du lämnade mig kvar i kylan. När jag inte visste hur jag
skulle kunna överleva utan dig. Jag fick för första gången
ta ormen i svansen och göra det till en dans.
Tillslut rann vattnet och stillade min törst. Jag kunde
äntligen veta att jag kunde leva utan dig.
Men som rinnande vatten kom du igen.
Nu rinner vattnet och den släcker inte min törst.


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: