Jag tar det alldeles för hårt

Ibland känner man sig som en dålig människa.
Jag har alltid velat ge allt till alla mina nära o kära. 
Ibland när jag gör fel så tar jag det alldeles för hårt. Det känns som hela min värld dör ut.
Då känner jag mig som en dålig människa.. Varför? 

Jag är inte en maskin, jag kan inte ge allt, jag kan inte alltid göra rätt. 
Ibland känner jag mig elak för jag vill göra något annat i mitt liv,ta ett annat steg i livet. 

Jag är kanske inte skapad till att ha nära vänner? Kanske inte skapad att ha riktiga vänner. 
För det är jobbigt ibland. I alla fall för sådan person som mig, som vill ge allt till de jag älskar. 
Men om något går fel, ja då känner jag mig som en dålig människa. 

Ingen vill väl känna sig som en dålig människa? Jag avskyr den känslan, avskyr.. 

Ta det inte fel.. Jag älskar mina nära o kära.
Men ibland skulle det kännas skönt att inte ha denna ständiga oron att jag kanske gör något fel. 

Förstår ni hur jag menar? Eller är jag bara konstig som tänker så..?

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: