Passion for Lomography

 

Lomography, hur ska man förklara vad de är? .. Lomography är konst, filosofi, ett sätt att fotografera.
När man fotograferar med en retrokamera får man en mjuk och härligt konstrast på bilden.
Det finns även flera olika typer av retrokameror två exempel är; fisheye och popnine.
Själv vill jag ha en fisheye och när jag får pengar ska jag faktiskt ta och köpa en, eller kanske en diana+ camera? Hmmm, vi får se ska nöja mig med den kameran jag har så länge och photoshoppa bilderna ;)))

 

 

Lomography har även 10 regler:

1. Ta med din kamera vart du är går.
2. Använd den när som helst - dag som natt.
3. Lomography är inget intrång i ditt liv, men en del av ditt liv.
4. " Try to shot from the hip" Vet faktiskt inte hur jag ska översätta det haha.
5. "Approach the objects of your Lomographic desire as close as possible"
6. Tänk inte, fotografera.
7. Var snabb.
8. Du behöver inte veta i för väg vad du har fångat på bild.
9.  Och inte heller efteråt.
10. Tänk inte på några regler.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: